073
ഇതുപോലെ മറ്റൊരു കുടുംബസ൪ക്കസ്സു് കേരളത്തിലുണു്ടായിട്ടുണു്ടോ?
പി. എസ്സു്. രമേശു് ചന്ദ്ര൯
Article Title Image By Eismann Hans. Graphics: Adobe SP.
ബി. ഡി. ജെ. എസ്സി.൯റ്റെ ജനനത്തിനുശേഷം (ബി. ഡി. ജെ. എസ്സു്. എന്നുവെച്ചാലു് ഭാരതീയ ധ൪മ്മ ജന സേന. പേരിലുണു്ടെങ്കിലും പാ൪ട്ടിയിലു് ഭാരതീയവും ധ൪മ്മവും ജനവും സേനയുമൊന്നുമില്ലെങ്കിലും എന്തോരം വലിയ പേരു്!) കേരളത്തിലു്നടന്ന സകല തെരഞ്ഞെടുപ്പുകളും തെളിയിച്ചതു് അതു് കുഴുത്തുരുമ്പുപിടിച്ച കുറേ സമ്പന്ന ഈഴവ൯മാരുടെ ഒരു അരാഷ്ട്രീയ കോക്കസ്സാണെന്നും കേരളത്തിലെ ഈഴവസമുദായത്തി൯റ്റെ യാതൊരു പിന്തുണയും അതിനില്ലെന്നുമാണു്, ആ സമുദായത്തിലെ അംഗങ്ങളിപ്പോഴും ഈ പുത്തനവതാരങ്ങളുടെ ചതിവലയിലു് വീഴാതെ കോണു്ഗ്രസ്സായും മാ൪കു്സ്സിസ്സു്റ്റായുമൊക്കെത്തന്നെ കഴിയുകയാണെന്നാണു്. കുറേപ്പേ൪ ബി. ജെ. പി.യിലുമുണു്ടു്, കഥയറിയാതെ. ദശാബ്ദങ്ങളു് നീളുന്ന ഈ രാഷ്ട്രീയ പശ്ചാത്തലങ്ങളിലു്നിന്നും അവരെ അട൪ത്തിമാറ്റിയെടുക്കാ൯ എന്തു് രാഷ്ട്രീയ പ്രതിഭയാണു് ഈ അച്ഛ൯-മക്കളു് സംഘത്തിനുള്ളതു്? എവിടെ ഒരു കസ്സേരക്കിട്ടുമെന്നുകണു്ടാലും അവിടെച്ചെന്നു് അച്ഛായെന്നു് വിളിക്കുന്ന സ്വഭാവം പലതവണ കാണിച്ചുകഴിഞ്ഞ സ്ഥിതിയു്ക്കു് ഇനി ഈ സമുദായത്തിലു്നിന്നും സാധാരണക്കാ൪ ആരെങ്കിലും ഇവരുടെകൂടെക്കൂടുമോ? ഒരു കസ്സേരയു്ക്കുവേണു്ടി ഗതികിട്ടാപ്പ്രേതങ്ങളെപ്പോലെ ആരോടെങ്കിലും ഇത്രയും കാലം കെഞു്ചിക്കരഞ്ഞുകേഴുന്ന മറ്റൊരു കുടുംബസ൪ക്കസ്സു് കേരളത്തിലുണു്ടായിട്ടുണു്ടോ?
'വല്ലതും അക്ഷരം പഠിച്ചു് രക്ഷപ്പെടീനെടാ' എന്നുപദേശിച്ച നാരായണഗുരുവുണു്ടാക്കിയ എസ്സു്. എ൯. ഡീ. പി. യോഗത്തിലെ പതിനായിരക്കണക്കായ അക്ഷരശൂന്യ൯മാ൪ സ്വന്തമായി പുതിയൊരു രാഷ്ട്രീയപ്പാ൪ട്ടിയുണു്ടാക്കാനുള്ള ഒരു ആലോചനയും സാഹചര്യവും വന്നുചേ൪ന്നപ്പോളു്ത്തന്നെ അന്നു് ഉളു്പ്പുളകം കൊള്ളുകയാണുണു്ടായതു്. കാരണം മദ്യമുതലാളിമാരാലു് സമൃദ്ധമായ ഈ സംഘടനയുടെ പുതിയ പാ൪ട്ടിയിലു് പണത്തിനു് യാതൊരു പഞ്ഞവുമുണു്ടാവുകയില്ലെന്നു് അവ൪ക്കറിയാമല്ലോ. അവരുടെ പണംകൊണു്ടു് സുഖമായി രാഷ്ട്രീയപ്പ്രവ൪ത്തനം നടത്തി കോണു്ഗ്രസ്സിനോടും മാ൪കു്സ്സിസ്സു്റ്റുപാ൪ട്ടിയോടും മത്സരിച്ചു് സുഖമായി കഴിയാമല്ലോ, അവരോടു് വിലപേശി കുറേ സീറ്റുകളു് നേടി പൊങ്ങനടിച്ചു് നടക്കാമല്ലോ, എന്നുള്ളതായിരുന്നു അവരുടെ ചിന്ത. ഈ രാഷ്ട്രീയപ്പാ൪ട്ടി രൂപീകരണത്തിനു് ശ്രീ. വെള്ളാപ്പള്ളി നടേശ൯പോലും അന്നു് എതിരായിരുന്നുവെന്നതാണു് നമ്മെ അത്ഭുതപ്പെടുത്തുന്ന വസു്തുത. ഇക്കാര്യങ്ങളെക്കുറിച്ചു് അന്നു് തിരുവനന്തപുരം ശംഖുംമുഖം കടപ്പുറത്തു് അദ്ദേഹം കേരള മഹാ ഈഴവസംഗമം നടത്തിയ സമയത്തു് ഗുരുദേവ൯ നെറ്റു് എന്നൊരു ഇംഗു്ളീഷു്-മലയാളം ഓണു്ലൈ൯ പ്രസിദ്ധീകരണത്തിലു് ഈ ലേഖക൯ പ്രസിദ്ധീകരിച്ച 2013ലെയും 2014ലെയും ഓരോ ലേഖനം വായനക്കാരുടെ അറിവിലേക്കായി ഇവിടെച്ചേ൪ക്കുന്നു. ഇത്തരം ലേഖനങ്ങളുടെ ആധിക്യം കാരണം ആ വെബ്ബു്സൈറ്റു് പ്രസിദ്ധീകരണം മുമ്പത്തെ അന്തസ്സുള്ളൊരു ടീമിലു്നിന്നും ഇത്തരം ഈഴവ൯മാ൪ പിടിച്ചെടുത്തു് ഇത്തരം ലേഖനങ്ങളു് നീക്കംചെയു്തു് അലകും പിടിയും മാറ്റി അച്ഛനും മക്കളു്ക്കുമൊത്തവിധം പൊളിച്ചുപണിഞ്ഞുവെന്നതു് മറ്റൊരു കാര്യം.
(Article 738, Item ID 114. Link: Unavilable now. Google Cache may or may not have it as archived item. http://gurudevan.net/?option=com_comprofiler&task=userProfile&user=738&Itemid=114)
2013 Article
ഇതുപോലെ മറ്റൊരു കുടുംബസ൪ക്കസ്സു് കേരളത്തിലുണു്ടായിട്ടുണു്ടോ?
പി. എസ്സു്. രമേശു് ചന്ദ്ര൯
Article Title Image By Eismann Hans. Graphics: Adobe SP.
ബി. ഡി. ജെ. എസ്സി.൯റ്റെ ജനനത്തിനുശേഷം (ബി. ഡി. ജെ. എസ്സു്. എന്നുവെച്ചാലു് ഭാരതീയ ധ൪മ്മ ജന സേന. പേരിലുണു്ടെങ്കിലും പാ൪ട്ടിയിലു് ഭാരതീയവും ധ൪മ്മവും ജനവും സേനയുമൊന്നുമില്ലെങ്കിലും എന്തോരം വലിയ പേരു്!) കേരളത്തിലു്നടന്ന സകല തെരഞ്ഞെടുപ്പുകളും തെളിയിച്ചതു് അതു് കുഴുത്തുരുമ്പുപിടിച്ച കുറേ സമ്പന്ന ഈഴവ൯മാരുടെ ഒരു അരാഷ്ട്രീയ കോക്കസ്സാണെന്നും കേരളത്തിലെ ഈഴവസമുദായത്തി൯റ്റെ യാതൊരു പിന്തുണയും അതിനില്ലെന്നുമാണു്, ആ സമുദായത്തിലെ അംഗങ്ങളിപ്പോഴും ഈ പുത്തനവതാരങ്ങളുടെ ചതിവലയിലു് വീഴാതെ കോണു്ഗ്രസ്സായും മാ൪കു്സ്സിസ്സു്റ്റായുമൊക്കെത്തന്നെ കഴിയുകയാണെന്നാണു്. കുറേപ്പേ൪ ബി. ജെ. പി.യിലുമുണു്ടു്, കഥയറിയാതെ. ദശാബ്ദങ്ങളു് നീളുന്ന ഈ രാഷ്ട്രീയ പശ്ചാത്തലങ്ങളിലു്നിന്നും അവരെ അട൪ത്തിമാറ്റിയെടുക്കാ൯ എന്തു് രാഷ്ട്രീയ പ്രതിഭയാണു് ഈ അച്ഛ൯-മക്കളു് സംഘത്തിനുള്ളതു്? എവിടെ ഒരു കസ്സേരക്കിട്ടുമെന്നുകണു്ടാലും അവിടെച്ചെന്നു് അച്ഛായെന്നു് വിളിക്കുന്ന സ്വഭാവം പലതവണ കാണിച്ചുകഴിഞ്ഞ സ്ഥിതിയു്ക്കു് ഇനി ഈ സമുദായത്തിലു്നിന്നും സാധാരണക്കാ൪ ആരെങ്കിലും ഇവരുടെകൂടെക്കൂടുമോ? ഒരു കസ്സേരയു്ക്കുവേണു്ടി ഗതികിട്ടാപ്പ്രേതങ്ങളെപ്പോലെ ആരോടെങ്കിലും ഇത്രയും കാലം കെഞു്ചിക്കരഞ്ഞുകേഴുന്ന മറ്റൊരു കുടുംബസ൪ക്കസ്സു് കേരളത്തിലുണു്ടായിട്ടുണു്ടോ?
'വല്ലതും അക്ഷരം പഠിച്ചു് രക്ഷപ്പെടീനെടാ' എന്നുപദേശിച്ച നാരായണഗുരുവുണു്ടാക്കിയ എസ്സു്. എ൯. ഡീ. പി. യോഗത്തിലെ പതിനായിരക്കണക്കായ അക്ഷരശൂന്യ൯മാ൪ സ്വന്തമായി പുതിയൊരു രാഷ്ട്രീയപ്പാ൪ട്ടിയുണു്ടാക്കാനുള്ള ഒരു ആലോചനയും സാഹചര്യവും വന്നുചേ൪ന്നപ്പോളു്ത്തന്നെ അന്നു് ഉളു്പ്പുളകം കൊള്ളുകയാണുണു്ടായതു്. കാരണം മദ്യമുതലാളിമാരാലു് സമൃദ്ധമായ ഈ സംഘടനയുടെ പുതിയ പാ൪ട്ടിയിലു് പണത്തിനു് യാതൊരു പഞ്ഞവുമുണു്ടാവുകയില്ലെന്നു് അവ൪ക്കറിയാമല്ലോ. അവരുടെ പണംകൊണു്ടു് സുഖമായി രാഷ്ട്രീയപ്പ്രവ൪ത്തനം നടത്തി കോണു്ഗ്രസ്സിനോടും മാ൪കു്സ്സിസ്സു്റ്റുപാ൪ട്ടിയോടും മത്സരിച്ചു് സുഖമായി കഴിയാമല്ലോ, അവരോടു് വിലപേശി കുറേ സീറ്റുകളു് നേടി പൊങ്ങനടിച്ചു് നടക്കാമല്ലോ, എന്നുള്ളതായിരുന്നു അവരുടെ ചിന്ത. ഈ രാഷ്ട്രീയപ്പാ൪ട്ടി രൂപീകരണത്തിനു് ശ്രീ. വെള്ളാപ്പള്ളി നടേശ൯പോലും അന്നു് എതിരായിരുന്നുവെന്നതാണു് നമ്മെ അത്ഭുതപ്പെടുത്തുന്ന വസു്തുത. ഇക്കാര്യങ്ങളെക്കുറിച്ചു് അന്നു് തിരുവനന്തപുരം ശംഖുംമുഖം കടപ്പുറത്തു് അദ്ദേഹം കേരള മഹാ ഈഴവസംഗമം നടത്തിയ സമയത്തു് ഗുരുദേവ൯ നെറ്റു് എന്നൊരു ഇംഗു്ളീഷു്-മലയാളം ഓണു്ലൈ൯ പ്രസിദ്ധീകരണത്തിലു് ഈ ലേഖക൯ പ്രസിദ്ധീകരിച്ച 2013ലെയും 2014ലെയും ഓരോ ലേഖനം വായനക്കാരുടെ അറിവിലേക്കായി ഇവിടെച്ചേ൪ക്കുന്നു. ഇത്തരം ലേഖനങ്ങളുടെ ആധിക്യം കാരണം ആ വെബ്ബു്സൈറ്റു് പ്രസിദ്ധീകരണം മുമ്പത്തെ അന്തസ്സുള്ളൊരു ടീമിലു്നിന്നും ഇത്തരം ഈഴവ൯മാ൪ പിടിച്ചെടുത്തു് ഇത്തരം ലേഖനങ്ങളു് നീക്കംചെയു്തു് അലകും പിടിയും മാറ്റി അച്ഛനും മക്കളു്ക്കുമൊത്തവിധം പൊളിച്ചുപണിഞ്ഞുവെന്നതു് മറ്റൊരു കാര്യം.
(Article 738, Item ID 114. Link: Unavilable now. Google Cache may or may not have it as archived item. http://gurudevan.net/?option=com_comprofiler&task=userProfile&user=738&Itemid=114)
2013 Article
From news reports on the proposed formation of a political party by the Sree Narayana Dharma Paripalana Yogam, it is clear that almost all members in the local factions and committees of the Yogam are thrilled at the prospect of forming a new political party of their own, becoming leaders locally, fighting or joining with Congress or Marxist party, and securing a few seats for them in elections. It is also clear that their General Secretary Sri. Vellappalli Natesan, though singularly isolated in this issue, gave them all a wise advice not to spoil themselves by forming yet another political party. It seems the village level and municipal level members of the Yogam will not heed to his advice in the long run. They want a new political party which they believe would at least not be wanting in money and funds which they hope would be filled in by liquor barons. It would then be very easy for them to become leaders and live at the expense of the community. The General Secretary’s advice was most probably based on the ill experience of forming the Socialist Republican Party or SRP by Sri. Gangadhran, the once-Marxist in the past, alienating both Congress and Communist parties then and unnecessarily killing all good-will the Yogam gained through decades of its dedicated work. It is good to know that the Yogam has such persons still in its leadership to give good advice though they are mistrusted and disparaged by its multitude of illiterate members not so unjustly.
This talk about Nair- Ezhava Unity is good on the surface, but like anywhere else and in everything else, if there are financial interests and motivations under-current, it shall be viewed suspiciously. Both communities, i.e., the Nairs and the Ezhavas of Kerala, through their caste-specific organizations, were very successfully operating Micro Finance Schemes at one time which brought to their coffers unimaginably huge amounts of money, leading ultimately to- it is believed- talks about buying out one of the existing large banks in Kerala instead of depositing these amounts in any of them for an interest. If such talks were true and if this move was motivated by such interests- as is now behind every move in Kerala and India- it would be the suicide of Yogam along with all its achievements hitherto. This Micro Finance Scheme indeed was a good idea for it became beneficial to thousands and thousands of lowly-paid working women and poor house wives in both communities. But if it is the prospect of amassing large fortunes through Micro Finance Schemes and buying out a bank jointly, making it very easy for both to steal into the various government schemes aimed at financining these Micro Women Units that motivates this all-of-a-sudden move for unity of these two communities, then it would be disaster for both communities. The unity has to originate in the grass root level, first in social and cultural life, not begin in financial life at the leadership level. In the grass root level, this unity is already a reality because there, it stems from sincere heart-to-heart inter-relations, not from any suspected monetary motives such as these.’ (Note: These suspected money motives were proved correct and their Micro Finance Scheme Scam rocked Kerala in later years).
This talk about Nair- Ezhava Unity is good on the surface, but like anywhere else and in everything else, if there are financial interests and motivations under-current, it shall be viewed suspiciously. Both communities, i.e., the Nairs and the Ezhavas of Kerala, through their caste-specific organizations, were very successfully operating Micro Finance Schemes at one time which brought to their coffers unimaginably huge amounts of money, leading ultimately to- it is believed- talks about buying out one of the existing large banks in Kerala instead of depositing these amounts in any of them for an interest. If such talks were true and if this move was motivated by such interests- as is now behind every move in Kerala and India- it would be the suicide of Yogam along with all its achievements hitherto. This Micro Finance Scheme indeed was a good idea for it became beneficial to thousands and thousands of lowly-paid working women and poor house wives in both communities. But if it is the prospect of amassing large fortunes through Micro Finance Schemes and buying out a bank jointly, making it very easy for both to steal into the various government schemes aimed at financining these Micro Women Units that motivates this all-of-a-sudden move for unity of these two communities, then it would be disaster for both communities. The unity has to originate in the grass root level, first in social and cultural life, not begin in financial life at the leadership level. In the grass root level, this unity is already a reality because there, it stems from sincere heart-to-heart inter-relations, not from any suspected monetary motives such as these.’ (Note: These suspected money motives were proved correct and their Micro Finance Scheme Scam rocked Kerala in later years).
2014 Article
It is here reported that the 2014 February 8th Ezhava Conference at Shangummugham Beach, Trivandrum was attended by hundred thousands of members of the Ezhava community in Kerala, with delegates even from several foreign countries. It is also reported that the general consensus in this conference was that this community has been deliberately manipulated through years by almost all political parties for parliamentary political gains. The speech delivered by their General Secretary as reported here underlines the need for joining with other backward communities for ensuring political and administrative power and also that aligning with others for gaining the same is what the patient desired and the physician also prescribed. Actually, when did the General Secretary and the SNDP Yogam come to this conclusion? A few months back, to be exact in 2013, he was warning Yogam members against forming their own political party which, according to him, would be suicidal. At that time, he was dealing seriously with the NSS General Secretary to join their forces to strengthen their financial ties in the form of Micro Finance Schemes of both organizations. They were then even thinking about purchasing a bank for both their use. Every conscious Ezhavan in Kerala knew that this communal leader was going after a mirage. When his dream of joining the financial resources of NSS with those of the SNDP Yogam and buying a bank out was shattered, now he says that his dreams of uniting with NSS are shattered and therefore Ezhavas must unite with other communal forces, except of course NSS. He only dreamed of uniting with the finances of the NSS, not its people. When would he wake up from his present dreams of forming a new political party successfully? There is a list here in this website itself (in the revamped version of Gurudevan Net), which lists the names of highly influential leaders in the political parties of Kerala, all belonging to the Ezhava community. We know the NSS General Secretary gains political mileage by addressing the feuds and alleviating the antagonisms among the political leaders from their community in each party. There are several instances of his intervening for saving the hides of Mr. Balakrishna Pillai, Ganesan and Ramesh Chennitthala successfully at one time or another. If press reports can be believed, he succeeded in keeping them state ministers several times through his intervention. Why didn’t SNDP Yogam General Secretary intervene in a similar manner to end the feud between the two stalwarts in the Marxist Party- Mr. Pinarayi Vijayan and Mr. Achuthanandan who both belong to his community as per his proud claim- instead of undiplomatically alienating all political parties and his community’s members and sympathizers in those parties foolishly? It’s time somebody tells him this- to learn from the follies of the old Socialist Republican Party of Late. P. Gangadharan. Don’t throw the trump on the table and then loose the game.
‘ചീട്ടു് പുറത്തുകാണിച്ചിട്ടു് കളി പാഴുംകൂടിയാക്കരു’തെന്നു് എസ്സു്. എ൯. ഡി. പി. യോഗത്തി൯റ്റെ അന്നത്തെ മുഖപ്പ്രസിദ്ധീകരണമായിരുന്ന ‘ഗുരുദേവ൯ നെറ്റി’ലു് ശ്രീ. വെള്ളാപ്പള്ളി നടേശനു് 2013ലു്ത്തന്നെ വാണിംഗു് കിട്ടിയിരുന്നതാണു്. ഈ വാണിംഗു് അവിടെ പ്രത്യക്ഷപ്പെട്ടതി൯റ്റെപേരിലു് 'ഇത്തരം അനാശാസ്യമായ പോസ്സു്റ്റുകളു്’ മുഴുവ൯ നീക്കംചെയ്യാ൯ അന്നു് ഗുരുദേവ൯ നെറ്റു് പൂട്ടിക്കെട്ടി പുതിയരൂപത്തിലു് വീണു്ടുംതുറന്നു.
2014 ഫെബ്രുവരി 8നു് തിരുവനന്തപുരത്തു് ശംഖുംമുഖം കടപ്പുറത്തു് നടന്ന 'SNDPയോഗം തിരുവിതാംകൂ൪ ഈഴവ മഹാസംഗമം' എന്ന ഈ പരിപാടിയുടെ രണു്ടു് ഭാഗങ്ങളായുള്ള ഒരു വീഡിയോ 2014 ഫെബ്രുവരി 14നു് SNDP Union, Pathanamthitta പുറത്തിറക്കിയിരുന്നു. നാരായണ ഗുരുവിനുശേഷം ലോകത്തെ അനുഗ്രഹിക്കാനായി ജനിച്ച പുതിയ ഈഴവദൈവങ്ങളാരൊക്കെയാണെന്നും നാരായണഗുരുവിനുപോലും കിട്ടാത്ത എത്ര വിനീതവിധേയദാസ്യത്തോടെയാണു് ഈ വിദ്യാഭ്യാസമൊന്നുമില്ലാത്തവ൯മാരുടെ പുറകേ ഈഴവസമുദായമിന്നു് പോകുന്നതെന്നും ഈ വീഡിയോകളിലു്നിന്നും കാണാം. അവയുടെ ലിങ്കു് ചുവടെച്ചേ൪ക്കുന്നു:
SNDP Yogam Thiruvithamkoor Ezhava Maha Sangamam Shanghumukham Part1, 19 February 2014
https://www.youtube.com/watch?v=ji0AeG_jWxk
SNDP Yogam Thiruvithamkoor Ezhava Maha Sangamam Shanghumukham Part 2, 19 February 2014
https://www.youtube.com/watch?v=bqmfeQKB9I0
(Both by SNDP Union Pathanamthitta)
(In response to news article ‘Why don’t you leave, BDJS? പോകും പോകും എന്നുപറഞ്ഞിട്ടു് എങ്ങോട്ടു് പോകാ൯? ബിഡിജെഎസ്സു് ലാഭമില്ലാത്ത ബിസിനസ്സായല്ലോ തുഷാറേ…’ in Azhimukham on 10 March 2018)
Written and first published on: 15 March 2018
Included in the book, Raashtreeya Lekhanangal Part II
From Raashtreeya Lekhanangal Part II
If you wish, you can buy the book Raashtreeya Lekhanangal Part II here:
If you wish, you can buy the book Raashtreeya Lekhanangal Part II here:
https://www.amazon.com/dp/B07YSPCBV9
Kindle eBook
LIVE
Published on 06 October 2019
ASIN: B07YSPCBV9
Length: 156 Pages
Kindle Price (US$): $4.49
Kindle Price (INR): Rs. 318.00
Kindle eBook
LIVE
Published on 06 October 2019
ASIN: B07YSPCBV9
Length: 156 Pages
Kindle Price (US$): $4.49
Kindle Price (INR): Rs. 318.00
No comments:
Post a Comment